logo Menü

Partnerünk az OTP Bank

Az 1949-ben alapított Országos Takarékpénztár kezdetben lakossági betétgyűjtéssel és hitelek kezelésével foglalkozott, majd a következő években hatásköre és tevékenységi köre folyamatosan bővült. 1989-től a lakossági, vállalkozói, önkormányzati ügyfelek részére elérhetővé vált a banki alap- és kiegészítő szolgáltatások teljes köre a számlavezetéstől a vagyonkezelésig.  

1990 végén a Takarékpénztár 23 milliárd forintos alaptőkével részvénytársasággá alakult, és elnevezése Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Rt.-re változott (OTP Bank Rt.). 1995-ben megkezdődött a Bank privatizációja, amelynek során a tőzsdei bevezetést és három nyilvános kibocsátást követően a Magyar Állam tulajdona egy darab szavazatelsőbbségi, úgynevezett aranyrészvényre csökkent, amely 2007 áprilisában – az aranyrészvény törvényi megszüntetését követően – 10 darab törzsrészvénnyé alakult. 

Az OTP márkanév ismertsége és értéke évek óta töretlenül magas. A pénzintézet mindazonáltal jelentős hangsúlyt fektet az ügyfélkiszolgálás színvonalának folyamatos javítására, a termék, szolgáltatás és csatorna paletta folyamatos fejlesztésére, továbbszélesítésére. 2007-ben, az elmúlt évek kiemelkedő fejlődését szimbolizáló, az ügyfelek márkahűségét továbberősítő új logó került bevezetésre. 

Magyarország legnagyobb lakossági bankjaként, az OTP Bank ügyfeleinek száma 2009 végén csaknem 4,6 millió fő volt, melyből közel 4,4 millió fő a lakossági ügyfelek száma. A modern, gyors és kényelmes bankolás biztosítása érdekében több egymást kiegészítő értékesítési csatorna áll az ügyfelek rendelkezésére. 

Az OTP Bank Magyarország legnagyobb fiókhálózatával, mintegy  382 fiókkal kényelmes, lakóhelyhez közeli banki ügyintézési lehetőséget kínál. A 2005-ben elindult fiók-felújítási folyamat keretében a fiókok folyamatosan megszépítésre kerülnek. 

Méltán népszerűek az elektronikus csatornák is, hiszen az OTPdirekt rendkívül széles szolgáltatási palettát nyújt, melyeket fejlesztései révén folyamatosan tovább is bővít. Így nem véletlen, hogy 2007-ben az OTP Bankot a szakma az „Az év direktbankja” címmel jutalmazta. Az OTPdirekt szerződések száma 2009 decemberében megközelítette az 1,8 millió főt. A telefonos ügyfélszolgáltatást igénylő ügyfelek körében az OTP Bank a piac mintegy 25%-át szolgálja ki, az Interneten bankolók esetében piaci részesedése 35% körüli, míg a mobiltelefonos szolgáltatást igénylő ügyfelei a piac 43%-át jelentik.  

2009. végén a Bank által kibocsátott kártyák száma megközelítette a 4 millió darabot, és az 1.987 ATM-ből álló hálózatban 2009-ben 72,9 millió darab készpénzfelvételi tranzakció valósult meg összesen 2.397 milliárd forint értékben.  2009-ben az OTP Bank kereskedelmi elfogadóhelyeken üzemelő POS termináljainak száma 4648 darabbal emelkedett az előző évhez képest és számuk elérte a 31.456 darabot. A fiókokban üzemelő POS terminálok száma  4103 darabot tett ki év végén. 



Copyright © 2017. International Crew Ship
Training Center | Minden jog fenntartva!